Wednesday, December 23, 2009

Berjalan-jalan ke kota Padang... :DD

Assalamualaikum semuaa... thanks sbb still setia menjadi follower sayaa.. ahahaa.. perasan pulaak aku ni.. :DD

Apa pun aku telah pun kembali dari Indonesia dan telah pun bercuti di sana selama seminggu...

Aku pun sebenarnya banyak nak cerita tapi maybe tak cukup tangan nak taip ni.. hahaa...



Boriiing nyee.. Bila nak naik flight nih....!


Aku berangkat pada pukul 7.30... destinasi pilihan aku ialah Padang, Indonesia..  :-)

Sampai kat airport sana.., aku jalan2 lah kan.. banyak laa aku pergi... pergi ke Bukit Tinggi.., Laut Pantai Pariaman dengan Pusat Peranginan Pariaman..




Shopping2 baju adik aku nih.. sibuukk jee..! :P

Selain tuh.., aku ada jalan2 tgok bandar yg kena gempa bumi hari tuh... walaupun kebanyakan sudahpun membaik pulih bangunan dan rumah masing2 tapi yg tak mampu still kena tidur kat khemah yg diberikan oleh badan kebajikan kat sana.. :-)


Notis Pemberitahuan Status Keadaan Bangunan .




Mana Penghuni Rumah ni..?
Itulah.., kekadang aku dapat rasakan apa yg org lain rasa... menangis2 aku tgok rumah yg kena gempa..
Kasihankan...? Majoriti penduduk kat sana kebanyakan Islam dan berketurunan Minangkabau...

Then.., Lepas tuh aku jalan2 kat Pasar Pariaman yg penuh cenderahati untuk dibawa pulang... :DD
Apalagi..! Shopping Time!


Fuuhh! Rambang mata aku tengok barang2 semua dijual harga yang murah..!

Gelang2 ni menarik perhatian aku.. :DDD

So.., aku beli lah 2.. untuk aku ngan kawan rapat aku.., Aidah.. :DD



Then... Hari yang keempat aku ke Bukit Tinggi... kat situ ada Air Terjun atau nama tempatnya adalah "Air Mancur Park, Bukit Tinggi"..

Air Mancur Park, Bukit Tinggi...

Dah abis ambil gmbr.., so aku jalan2 lagi.. penatnya aku mengembara.. hahaa.. tak sempat nak tidur.. huhu..
Lepas tuh kita org cari lah restoren... dah jumpa.. dah jumpaa...

Tapikan yg paling bestkan..., aku baru je nak duduk kat meja restoren tuh tetiba waiter lelaki dah siap hidang pinggan2 kecil yg berisi pelbagai jenis lauk pauk termasuklah semangkuk besar nasi dan air..

Kita org tak sempat lagi pun nak order tapi dia org dah letak dah.. hahaa.. bestkan!
fuh.. dah rasa macam makan kat Istana pun ada! :-)

But.., klu nak makan kena pilih yg betul2 nak je.. tak boleh ambik sembarangan.. contohlah.., sepinggan tuh ada 2 ketul ayam goreng... klu ambil satu pun dia org still kira satu pinggan.. klu nak ambik kuah je pun still dia org kiraa!  so.. kita org kena pilih lauk yg betul2 je nak makan.. tak pasal2 waiter tu kira semua pinggan yg dia letak.. fuuh.. bangkrap aku nak bayar.. hahaa..



Banyakkan lauk dia.. so.. dia akan kira lauk yg kurang je.. yg mcm biasa dia takkan kira..

terpaksalah aku ambik kuah sup tu senyap2 dan meletakkan kembali sudunya ke tempat asal.. :DD
kenyang aku.. bluurrpp! Alhamdulilah..

Keesokannya pulak.., aku jalan2 kat Universiti yg terkenal kat sana.. Bagus jugak lah universiti tu sbb utk org yg pandai2 je.. ada hostel lagi tuh..



banyak gak akak2 abg2 tu belajar kat situ.. nmpak tak dia org yg pakai kot hijau tuh..
budak "Univesitas Andalas" lah tuh kan..?


hehee... kalau aku oversea kat sini boleh tak...? huhu... tgok laa lagi 2 tahun klu aku dapat..!



Cantikkan permandangan kat sekeliling Universiti ni... Nampak laut kat hujung sana tuh.. :DD
Keesokkannyaa ialah hari Sabtu.. Hari kepulangan ke Malaysia.. huaa....




Time ni kena check in kat airport kat Padang, Indonesia....





Selamat Tinggal Indonesia... ;-(

Selamat datang Malaysia..., Tanah Airku yg terindah..  :-)

7 comments:

ciEk NiENa said...

wahh,besh nyer dia dpt g holiday.. hehe.. xde buah tangan utok kak ke??
hehe~

Cik_SejarahCintaMastura said...

hahaaaa..., sorryy laa akaaakk...

(sylupanakbeli)huhu.. :-DD

cik CumeY said...

CC punyer tader ke?kecewa tau!


jeles giler..nak g indon gak!

Cik_SejarahCintaMastura said...

hahaa... sbnrnya ada tapi tak tahu nak bagi mcm ane.. hehee...

pergi laa klu free.. :DDDD

jee yunus said...

yuhu..nk adiah...nk adiah....:)

Cik_SejarahCintaMastura said...

hahaaa... :DDD

Yun Sing said...

Waa.. siyes macam best je ke Indonesia :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...