Saturday, August 4, 2012

Saya di sini !



Salam semua . Korang sihat tak ? Sejak 08.07.12 aku telah pun bergelar sebagai pelajar Program Diploma Kejuruteraan Awam. Wahhh, semangat gila sebab aku dapat masuk bidang yang aku impikan dari Form 4 dulu. Rasa macam tak percaya jeh yang aku dah jadi student engineering. Cewwahh !!!



Gurl's of my class's engineering :)
Ini aku sertakan budak perempuan di kelas saya okey :) Sikit je, tapi dia orang semua datang kelas selalu pakai baju kurung. Aku jeh malas nak berkain-kain nih. HAHA.

Tengah ukur tanah :)
Gambar ni pulak time subjek Engineering Survey. Memang kita orang survey jeh lah time tuh kan. HAHA.

Comey tak kita org ? HEHE.
Okay, setakat ni, aku kira bersemangat gila nak study setelah hampir 7 bulan SPM berlalu. Diharapkan, SEM  1 yang aku tempuhi akan berjaya dapat pointer tertinggi. HUHU. 

Seronok jugak dapat kawan baru, cuma budak-budak lelaki dalam kelas aku banyak jugak macam budak kecik. Suka sangat ejek aku, tapi aku jeh malas nak layan. HAHA. Adalah certain budak lelaki yang matang di mata aku :)

Apapun, dah masuk Diploma nih, tak perlu berperangai seperti budak sekolah okay.

Ini saya nak sertakan PRINSIP yang selalu di ingatan saya ;)

ORANG YANG POSITIF AKAN :

1. Tidak bersangka buruk
2. Percaya pada kebolehan diri
3. Percaya pada perkara yang benar
4. Percaya dapat melakukan perkara mustahil
5. Tidak akan melakukan perkara BIASA tetapi melakukan perkara LUAR BIASA
6. Menjadi PEMIMPIN YANG MEMIMPIN bukan PEMIMPIN YANG DIPIMPIN
7. Percaya bahawa HARI ESOK LEBIH BAIK DARIPADA SEMALAM 
8. Bersikap tegas, gigih & konsisten dalam semua aspek
9. Percaya bahawa setiap perkara dimulai dengan ATTITUDE, BELIEVE & COMMITMENT
10. Yakin pada diri bahawa kita adalah insan LUAR BIASA HEBAT di dunia

Sekian :)

2 comments:

ryzna sha said...

gambar atas skali tu comel..hehe

Winnie Mastura said...

hehe. thanks akak ryzna :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...