Friday, April 5, 2013

Amali untuk Engineering Survey II yang terakhir


Bunyi macam sedih tapi apa nak buat , cepat saja masa berlalu . Sedar atau tidak , aku sudah pun berada di penghujung Semester 2 . Semester yang sebenarnya tidak menyeronokkan seperti semester sebelumnya .

Pagi tadi dengan semangat bangun pukul lima sebab nak siapkan assignment Mechy . Bila sudah pukul 7 pagi , lelapkan mata sekejap dan terus pergi mandi . Lepas tu , terus ke Makmal Ukur untuk ambil alat . Then , terus ke tasik poli sebab nak buat amali untuk bab yang terakhir . 


Tak menyesal rasanya repeat amali sebab rasa tenang buat kerja cerapan , tak macam hari tu satu kelas keliling tasik nak buat amali . Tahu tak betapa riuhnya tasik dengan adanya budak-budak kelas kita orang yang sememangnya hot-hot baik-baik belaka . HEHE :P

Jadi , hari ini kita orang buatlah kerja dengan setenang yang mungkin . Huh .

Aku sebagai tukang baca data .
Bila khusyuk mengutip data .
Jikalau semasa Semester 1 , aku adalah tukang ambil data , masa semester ini pula aku tukang baca data . Wahh , serius rindu gila masa Semester 1 dulu . Kadang-kadang , rasa nak kembali ke masa silam . Rasa macam tak nak berhadapan dengan masa-masa yang sangatlah tidak best .

Maybe aku suka Semester 1 sebab masa tu situation masih pure dengan perangai yang tak beberapa menonjol dan kami pun masih suci-suci belaka untuk berbuat nakal . Sila ketuk mouse . HAHA .

Erghh . Tapi nak buat macam mana , sudah pun menjadi takdir kita sebagai manusia untuk menerima Qada dan Qadar . Hmm .

Semalam masa pergi ke Pusat Islam (Nama khas masjid dalam politeknik) malam semalam , ada seorang ustaz berceramah sekejap . Dia kata rohani kita memerlukan makanan kalau tak sebab itu asyik meragam . Mungkin aku kena makan banyak lagi kut . HEHE .

Apapun kita kena tabah dan sabar menghadapi hari-hari yang akan mendatang .

Berehat sebentar dengan air bungkus dan keropok lekor .
Kami LOVE Engineering Survey II . Hebat Hey !
 
Kami hanya ada lagi 17 HARI untuk Final Exam . Struggling for study and study , JOM !

Wish me luck , bebeh ! Whoa !


2 comments:

Nurul Najihah said...

sis ambik coz geometik yaaa ~ gudluxxx :)

W. Mastura said...

Hehe tak adalah kak , saya ambil coz civil engineering . huhu .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...