Monday, April 29, 2013

Rindu kita dahulu

3:26 pagi . Hari Isnin . Mata yang masih belum mengantuk .

Terpanggil untuk meluahkan kata hati di sini .

Kawan adalah satu anugerah dalam nikmat kehidupan . Baru hari ini aku rasainya setelah hampir setahun lebih aku dihimpit kisah silam di sekolah . Zaman aku yang terlalu naif . Pernah merosakkan dengan sifat kurang matangku yang dulu hanya pentingkan hati dan dunia sendiri meskipun di luar aku masih berada di dalam dunia sebenar .

Dengan betul-betul rasa sedar , entah kenapa ku teringin sekali meminta maaf dengannya . Alhamdulilah , dengan respon terhadap mesejku di Facebook , dia sudi memaafkanku dan betapa dia merindui untuk bersahabat denganku . 

Ohh , andai waktu berputar kembali , sekali lagi aku ingin mencorakkan lukisan indah dalam diari kehidupan zaman sekolahku .

Gambar aku dengan dia masih lagi dalam simpanan . Alhamdulilah , Allah telah memberiku peluang tetapi , aku masih belum bersedia untuk bersahabat untuk kali kedua . Biarlah waktu yang menentukan sejauh mana jodoh persahabatan kita . Dan, biarlah waktu juga mematangkan dan mendewasakan kita wahai sahabatku .

Sebenarnya , aku rindu kita dahulu . Rindu sangat :)


Satu-satu kenangan yang masih tertinggal . Rindu kita dahulu :)

2 comments:

reenapple said...

Kawan... aku ada banyak pengalaman dengan manusia yang bergelar kawan pada aku. Ada pengalaman sedih dan pengalaman gembira tapi aku redha sahaja bila kawan aku datang dan pergi bersilih ganti, =)

W. Mastura said...

Lumrah kehidupan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...