Monday, April 15, 2013

Selamat hari Isnin :)


Sebelum lupa ucapkan selamat pagi , sudah siap pun nota ringkas aku untuk subjek Engineering Survey II dan Concrete Technology. Engineering Math pun aku dah buat nota serta formula rumusnya bagi memudahkan aku untuk hafal . Yeah . Tapi , entah kenapa hati aku rasa relaks ? Aku langsung tak risaukan Final Exam dan aku rasa ini adalah perasaan yang berbahaya untuk aku . Tapi, tak apa perasaan boleh buang ke tepi tapi usaha tak boleh buang ke tepi, betul tak ? Apapun aku cuba fokus walaupun masa tengah study aku buat kerja lain tapi sambil study sambil buat kerja lain asalkan fokus sudah .

Tapi macam mana nak fokus kalau baca nota sambil online facebook ? Kiranya aku addict dekat facebook lah ni ?

Then aku maybe risau . Yalah , aku cover bab yang aku tahu aje . Bab yang aku tak tahu macam IBS dengan Contract Procedure tu pulak macam mana ? Argghhh ! Inilah padahnya kalau ambil ringan terhadap bab teori . Masa sekolah aku ini ulat buku sikit tapi bila dah masuk poli , ulat buku terus hilang . Then , Mastura yang dulu pakai tudung labuh , baju labuh pakai spect then seorang yang suka baca buku dulu semua dah hilang . Ini mungkin kezutan budaya bila aku sudah masuk ke sini . YEAH !

Terima kasih kawan-kawan yang merubah saya . Tapi aku bukan berubah macam tu saja . Terus perwatakkan macho aku tu keluar terus . Biasalah bila perempuan amik engineer . Sudah tak lembut-lembut dah . Pakai baju kurung pun bila ada event sampai semua merayu-rayu dekat aku pakai baju kurung even untuk ke kelas .

HAHA . Aku bukan apa , aku rimas pakai berkain-kain ni . Dah lah tak ada poket . Nak letak handset dengan dompet dekat mana ? ( Tangan dekat bahu , mata ke atas. HAH ) 

Apa aku melalut ni ? HAHA .

Tiba-tiba terkeluar idea banyak hari ini . Idea merapu jeh bila aku baca balik . Emm . Tak kisahlah , bila masa aku nak gila-gila kalau bukan sekarang . HUHU .

Then , semalam aku ada update status . Aku tak sabar untuk habiskan final exam lepas tu masuk Semester 3 lepas tu masuk Latihan Industri then menjadi wanita 20 tahun yang matang, berkaliber dan bercita rasa tinggi !

Kalau korang baca ada tersedak tak ? HAHA .

Aku lupa pulak yang aku belum pun habiskan Diploma ni time tu . Kalau untuk orang bekerjaya kira sesuai lah gak kan ?

Itu cuma angan aku dalam merealisasikan perubahan . Kawan aku kata , menjadi seorang yang dewasa sangatlah tidak best . Aku tahu , masa dewasa ni lah yang kita harus bekerja mencari duit , memegang tanggungjawab yang banyak . Apa nak dilakukan , umur kita makin tua , bukanlah makin tua . Ehh silap . Bukanlah makin MUDA kan ?

Jika dulu hampir setiap tahun , hari lahir kita di sambut sejak kecil tetapi beberapa tahun yang lepas kita sudah tidak mempedulikan lagi pentingnya sambutan hari lahir . Yang paling best jikalau orang terpenting dalam hidup membuat kejutan pada hari lahir anda .

Maksud aku bukan baling tepung or telur ayam itik bagai . Daripada korang baling semua tu , lebih baik beli kek , kecil pun takpe asal dapat bagi kawan kau rasa then nyanyi ramai-ramai . Entah apa-apa jeh . Meraikan majlis yang baik dengan baik kan bagus ?

Wahhh . Teringin nak someone yang cintakan aku buat suprise cake then bagi teddy bear untuk aku . Berangan sudah .


Okay fine . Cukup lalutan aku yang tengah tension study . Sudah 5 hari aku terperap dekat bilik hostel dan tidur sorang-sorang . HUH .

Bila korang nak balik wey ? Study ke overnight dengan kekawan dekat rumah ? Nak lepaskan rindu pun tunggulah habis final . 

Sincerely , I miss with my mom and my dad . Wish me a good luck and good result here ;)

1 comment:

pha is said...

bagus la.. dah ada persiapan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...