Friday, May 24, 2013

Wahai Encik Blog

Terima kasih kerana setia untuk menemani zaman-zaman kehidupan saya . Tidak kisah sama ada awak tidaklah bernyawa tetapi nilai-nilai estetika yang sentiasa mengamit perhatian .

Sebenarnya terlalu banyak benda yang tidak bernyawa yang mempunyai nilai-nilai itu . Mungkin benda-benda yang pernah ada sebelum ini pernah ada digunakan di waktu silam yang selalu mengingatkan aku . Benda itu terhadir kembali seolah-olah membuatku terfikir untuk mengingati suatu kenangan .

Jiwang sungguh hidup ini kan ?

Tapikan Encik Blog , itu baru benda . Kalau tempat pula tentu lebih banyakkan ? Walaupun tempat itu tidaklah begitu diendahkan oleh perhatian deria kita , tapi jikalau diperhatikan akan mengamit banyak memori di situ .

Dalam umur sebegini muda, terlalu banyak yang aku ingat . Sedangkan kedua ibu bapaku telah melupakan benda-benda kecil yang aku masih ingat . Tidak aku sembunyikan yang sebenarnya aku mempunyai daya ingatan yang agak kuat . Puji diri sendiri . Tidak adalah . Itu hanya fakta yang tidak dapat disangkal lagi . Senyum .

Dan , lagu - lagu seolah memanggil aku juga . Mereka memanggil untuk menayangkan kembali memori itu . Sungguh indah jikalau dapat ditukar ke dalam format video MP4 . Tetapi , video kenangan itu cuma ligat berputar dalam otak .

Susahkan menjadi seorang pemikir ? 






2 comments:

reenapple said...

kadang3 benda yg tidak bernyawa itulah yg buat kita senyum kembali selepas dikecewakan oleh benda yang bernyawa... huhu

Selamat berblogging dengn gembira. :)

W. Mastura said...

Betul tu . Selamat berblogging :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...