Saturday, June 8, 2013

Suatu Hari Nanti



Hampir setiap hari aku sentiasa berdoa tanpa jemu agar aku boleh berubah untuk suatu hari nanti . Aku senantiasa berharap agar pada suatu hari nanti akan menjadi penamat penderitaan aku selama beberapa tahun ini .

Aku berharap suatu hari nanti aku boleh binakan sebuah rumah agar aku boleh melindungi ayah, ibu dan adik-beradikku di dalam rumah itu .

Aku berharap suatu hari nanti aku dapat menyenangkan ayah, ibu dan adik-beradikku walaupun aku harus terpaksa bekerja keras .

Aku berharap suatu hari nanti aku dapat menguruskan segalanya dengan teratur dan baik .

Aku berharap suatu hari nanti orang akan tahu siapa aku sebenarnya yang sebelum ini memandang rendah terhadapku .

Aku berharap suatu hari nanti cita-citaku akan selalu membuat ibu bapaku tersenyum .

Aku berharap suatu hari nanti tidak akan ada masalah kewangan yang selalu membelenggui kami seperti masa miskin ini .

Aku berharap suatu hari nanti aku dapat melegakan hati ayah dan ibuku .

Aku berharap suatu hari nanti aku dapat menjadi seorang jurutera yang berjaya .

Dan , terakhir sekali , aku berharap ...

Aku berharap , aku akan menemukan cinta sejatiku yang menerimaku susah dan senang , sukar dan mudah , suka dan duka dan apa jua keadaan pun . Tidak akan ada yang akan memisahkan kecuali maut .

Aku akan selalu berdoa , agar Allah dapat memberikan kami berada di atas semula .

Aku sudah menderita beberapa tahun ini . Entah bilakah ujian ini akan berakhir ?

Mungkinkah akan berakhir setelah aku berjaya mengapai cita-citaku nanti ?

 

 

3 comments:

reenapple said...

Semoga dimakbulkan segala impian. Amin, :)

Pn. Sheila said...

jgn berhenti berdoa dik... in shaa allah... seuatu masa akan temui kebahagian dan ketenganNya... sabar...

pha is said...

doa usaha tawakkal... isyaAllah, smua tu boleh dicapai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...