Friday, July 26, 2013

Salam Nuzul Al-Quran

With my Sue .
Salam Nuzul Al-Quran semua . Akhirnya , kita sudah sampai pun pada pertengahan bulan Ramadhan 1434H bertarikh 17 Ramadhan , yeahh bermakna sudah 17 hari kita menjalani ibadah puasa . 

Bagi aku puasa tahun ini tiada bezanya seperti semasa Semester 1 dulu cuma , aku rindu nak berbuka dengan Sue . Yalah, masa sem 1 , bilik dia berjiran dengan aku . Kenal pun sebab aku di ajak berbuka dekat bilik dia oleh roommate aku dulu . Dengan malu-malu kucing , sekarang dah bertepuk tampar , lepak sama-sama dekat bilik dia habis kelas dengan main laptop , dengar lagu sama-sama dan facebooking .

Hah ! Heaven gila masa-masa itu wahai sahabatku . Walaupun , kita berlainan jurusan dan tempat , kita masih boleh menjadi kawan baik .

Kadang-kadang dalam hati selalu minta dia adalah satu kelas aku , satu bilik dengan aku , selalu ada dekat sisi aku dan temani ke mana saja aku pergi tapi , dunia ini adalah realiti . Tidak semua apa yang kita nak akan dapat di sini .

Apapun , aku bersyukur , walaupun kawan baik aku jauh , tapi aku still ada kawan baik .

Bersyukur adalah kejayaan sebenar .

Sebenarnya , masa ini terlalulah laju sampai aku rasa tertinggal dekat belakang . Mungkin , masa ini aku di Semester 3 yang asyik selalu menepis prasangka buruk orang , dan akhirnya aku tersedar yang aku sedang mengambil sijil Diploma nanti .

Am I right ?

Tidak sabar menunggu waktu itu . Dan , aku tidak berhenti di situ . Teruskan perjuangan walaupun sekecil cuma . Ingatlah wahai rakan-rakanku , yang aku tidak akan berputus asa walaupun aku selalu terjatuh dan sakit .

Aku tidak akan berputus asa walaupun sakit . Yeahhh :)




7 comments:

ziha said...

salam nuzul quran dik... take care urself k :)

ziha said...

salam nuzul quran dik... take care urself k :)

Sally Samsaiman said...

turun naik kita tu pengajaran dalam hidup...tak semua yang kita nak Allah kasi...DIA hanya bg yg kita perlukan..

take care ye syg :)

reenapple said...

Never give up!

*Salam Nuzul Quran,

W. Mastura said...

Terima kasih akak-akak semua . Yeahh never give up :)

boni kacak said...

salam nuzul Al-Quran :)

pha is said...

salam nuzul quran.. dan selamat hari raya.. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...