Friday, August 30, 2013

Latihan Industri ( LI )


YEAHH ! Saya sudah dapat tempat untuk Latihan Industri, anda pula bagaimana? Sudah ada nafas lega di situ. Aku terima panggilan daripada syarikat tersebut pada kelas pagi semalam. Dia bertanyakan kepadaku beberapa soalan sebelum dia menyatakan yang dia akan menghantar borang jawapan penerimaan kepada pihak politeknik aku hari ini. Alhamdulilah, aku dan kawan sekelas aku yang akhirnya dapat juga bersama-sama praktikal di situ. Tak adalah aku sorang-sorang nanti. At least sewa bilik dapat bayar separuh je. HUHU.

Terima kasih kepada syarikat tersebut (maaf, nama syarikat dirahsiakan, nanti dah first day, aku bagitahu ye).
Rasa seronok sangat bila dapat call walaupun Ustaz kelas aku time tu kata aku buat iklan sebab handphone berbunyi then aku terus berlari keluar kelas. Macam mana nak jawab dalam kelas, kelas bising sangat. Err.

Kakak senior aku kata, sebenarnya LI lagi seronok daripada belajar dalam kelas. Dan, apa yang kita belajar sama sekali tak sama dengan apa yang kita buat masa LI nanti.

Dan, semasa LI, kita tidak perlu lagi fikir pasal kelas, kuiz, tutorial, final exam serta soalan-soalan atau exercises yang mencekik sanubari sebagai pelajar, lepas tu kena hantar sebelum pukul 5 petang tu jugak. Haishhh . Sabar sajalah.

Kepada yang belum dapat tempat LI. Usahakan lagi okay . Ini aku sertakan link senarai tempat praktikal untuk senarai syarikat di Malaysia. Direktori Perniagaan Malaysia

Selamat berjaya kepada pelajar Dip. Kejuruteraan Awam Semester 4 Sesi Disember 2013 nanti .

GOOD LUCK :D

5 comments:

Fizi Zaidi said...

mmg betul tu..pengalaman fizi masa pratikal dulu sangan kritikal..hihi dan macam pekerja tetap..tak fikir pasal belajar pun..cuma malan]mn je lah nak kena tulis report harian..itu pun banyak post pon dan copy n paste je hihi..good luck ye :)

reenapple said...

Good luck in your pratical session. Aku sedang. :)

W. Mastura said...

Thanks Fizi , tak apa repot boleh tulis apa pun. huhu.

Thanks Kak Reen. Selamat ber-LI . :)

pha is said...

selamat ber-LI...

Norlie Norlie said...

Haii sis.....boleh x nak tye a lot of things ttg civil....sbb rse cm nk amek kos ni mint tp tkt syok sndri.....��

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...