Saturday, December 7, 2013

Minggu Pertama LI


Ke'tension'an

Akhirnya, aku lega dah buat presentation dekat depan bos. Fuhh, tajuk pula 'Fundamental Of Slope Design'. Asyik kena bantai jeh dengan abang-abang jurutera/geologist & bos aku. Sedih tapi apakan daya, aku just selalu berdoa yang Allah akan cekalkan hati aku.

Selasa hari tu, baru kita orang jumpa bos aku. Baru aku tahu, bila jadi budak praktikal yang tak diundang *ayat bos aku*, kita orang paling banyak kena psiko sampai kepala rasa pening sangat. Bayangkanlah, presentation 40 slides then dekat sejam lebih kena psiko. 

Tapi apa yang aku pelajari minggu ni ,
  1. Hakikat dunia ni taklah indah mana! Banyak gila cabaran dekat luar apalagi alam pekerjaan.
  2. Dapat berjumpa dengan bermacam-macam latarbelakang orang.
  3. Berfikir seperti seorang jurutera.
  4. Tingkatkan keyakinan diri & persaingan sihat.
  5. Keluarga lebih penting daripada kerja. Of course!
  6. Menjadi orang yang aktif & bijak mengambil peluang.
  7. Kerja keras lagi untuk ingat ilmu kejuruteraan.
  8. Tabahkan hati, kuatkan hati, cekalkan hati !
  9. Perlu mempunyai kesabaran yang tinggi .
  10. Kawal perasaan, fikir logik. Tak boleh nak berangan lagi. HAHA . 

HUHU. Semoga hati aku kuat. Walaupun beribu amarah & makian, aku tetap boleh tabah. Tabah & tabah !

Senyum :)

Rakan sekerja LI ;)

2 comments:

reenapple said...

Good luck, dear. :D

Pha Is said...

all the best.. x pe, pengalaman semua tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...