Saturday, January 11, 2014

Tenangkan Hati


Pagi ini bermula setelah malam tadi aku dihimpit mimpi yang kosong . Kosong tanpa makna yang tersirat . Dan , terasa mahu keluar menghirup udara segar . Memandang seisi alam dengan pelbagai ragam manusia yang selalu membuka kepala otak aku untuk terima hakikat realiti hidup ini .

Malam tadi , dia menguji aku dan mungkin silap aku sebab aku tidak ikut akan nasihatnya . Ayat itu selalu berlegar di mindaku tapi aku tidak tahu cara untuk mengamalkannya .

"Sayang orang sekadar-kadarnya , benci orang sekadar-kadarnya ."

Aku tidak tahu cara untuk bersederhana dalam soal ini . Apa yang aku tahu , kalau aku sayang pun , aku cuma tahu yang aku sayang . Kalau aku marah , aku marah . Kalau aku sedih , aku sedih . Dan , memang silap aku tidak pandai untuk mengawal hati dan perasaan .

Aku tahu perjalanan hidup aku masih panjang . Terlalu banyak impian dan cita-cita yang aku impikan, masih belum terlaksana .

Aku harap , aku terus tabah dan sabar sebab aku masih tidak layak untuk bertanyakan siapa jodoh aku .

Aku sedar , aku masih banyak kekurangan yang perlu aku perbaiki dan masih banyak perkara yang perlu aku capai .

Dan, aku takkan berputus asa . Sebab , aku tahu Allah turunkan hujan untuk berikan pelangi yang indah .

Terima kasih sebab selalu menasihati saya .

Senyum :)

2 comments:

Pha Is said...

kena bersederhana dalam segala hal.. :)

salam maulidur rasul..

W. Mastura said...

Salam malulidur rasul :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...