Sunday, February 16, 2014

Angan PJJ


Aku ada meninjau tentang PJJ dalam Sarjana Muda Kejuruteraan Awam bagi beberapa buah universiti di Malaysia . Nampak tak , nak sambung Degree ke Korea cuma angan-angan yang saja-saja buat aku gembira mengejar cita-cita . 

Bila fikir pasal pembelajaran dan cita-cita , baru aku rasa bangkit semula :D

Ramai orang kata , kalau nak buat PJJ dalam bidang kejuruteraan susah sebab kita perlukan fokus yang banyak . Kalau nak ambil PJJ , kena sambung kos yang mudah seperti Human Resources . Tapi , aku nak jadi jurutera takkanlah nak ambil kos yang tiada kaitan . 

Lagi pun , apalah gunanya belajar jika kita tidak faham sesuatu konsep dalam praktikal ? Aku fikir kerja sambil belajar dalam kejuruteraan dapat meningkatkan pengalaman dan kemahiran aku .

Aku tahu , PJJ memerlukan waktu selama 4 tahun . Jangan risau masa tu aku masih 25 ++ .

Insya-Allah , mana tahu masa tu kewangan aku pun stabil . Angan lagi :D

Apa pendapat korang ? HUHU .

Tak sabarnya nak habis Diploma . Sabar , setahun saja lagi  ;)


10 comments:

Sobri Yaacob said...

insaallah kau akan bjaya..
follow ur hearts and dream..
sambung pngajian ke korea..x dpat masa skarang x mustahil dilakukan pada masa hadapan kan??
peace :)

reenapple said...

PJJ kind of rushing. Apa-apa pun keptusan kau, aku sokong.

Nur adilla said...

insyallah boleh ..
kalau minat benda jadi senang .
kalau minat pon usaha mesti tnggi yer dik :)
"go for it , try your best ."

W. Mastura said...

Insya-Allah . Thanks semua ;)

Sobri Yaacob said...

melawat sini..
klik nufnang :)

Pha Is said...

smoga berjaya buat PJJ... bagus, at least perancangan masa depan tu dah ada..

Sally Samsaiman said...

HR tak senang mana pun dik..huhuhu...
InsyaAllah...kita yg corakkan hidup kita..go for it if you want it :D

W. Mastura said...

HUHU . Tulah , kwn secreterial sy pun praktikal bhgn admin pun susah . HUHU , aja aja fighting :D

aswadz said...

nape x buat full time je?

W. Mastura said...

Aswadz , sebab nak kerja tolong family ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...