Monday, March 17, 2014

Sedih

 

Kekadang bila rasa sedih itu menyapa diri , aku hilang tujuan . Fikiran melayang entah ke mana-mana . Kekadang rasa hiba bila nak tidur . Terbayang segalanya di ruang mata . Kadang-kadang sedih disebabkan situasi , nasib , kehidupan , orang sekeliling , dugaan apalagi perasaan rindu yang datang bertalu-talu . Airmata laju saja mengalir membasahi pipi .

Walaupun sedih , aku bersyukur bila ada orang-orang yang sudi menghulurkan kegembiraan mereka :)

Aku selalu merenung kalendar . Hampir setiap masa . Tidak kira sama ada kalendar yang tergantung di dinding, dalam telefon ataupun dalam komputer . Selalu tidak sabar untuk menamatkan detik-detik yang sukar dan perit ini , walaupun aku tahu ia akan terus berlalu . 

Bila tengok hari-hari yang sudah lepas di garis masa , rasa tidak sangka sudah lama berbulan malahkan bertahun aku bertahan serta meninggalkan situasi yang pernah membuat aku jatuh . Kadang-kadang terfikir sampai bila asyik merasai rasa pedih dan sakit ini .

Kadang-kadang memang aku rasa sedih dan sepi , walaupun aku ada ramai kawan untuk bergelak ketawa tapi tiada siapa yang memahami . Hanya aku sahaja yang sudi memahami jiwa mereka . Kadang-kadang , aku rasa macam aku seolah meratapi kehidupan ini .

Aku sedih tengok mak ayah aku . Nasib keluarga aku yang susah , ayah aku demam . Aku tak suka tengok mak aku menangis mengenangkan nasib kami tapi hakikatnya aku yang lagi sedih tengok dia . Tapi , aku belum mampu untuk tolong mak ayah aku sekarang ni . Aku terpaksa bertahan untuk setahun lagi untuk habiskan Diploma .

Aku memang sedih dengan ujian ini , orang yang suka kata aku macam-macam tapi aku tak pernah nak pamerkan kemarahan aku . Aku pendam dan akhirnya aku menangis sendiri . Orang yang aku cinta senyapkan diri . Kawan-kawan aku , selalu tinggalkan aku seorang diri . Ramai kata , aku tak pandai berkawan tapi hakikatnya bila berkawan , asyik aku sahaja yang terkena tempias .


Aku nak juga bahagia macam orang lain .



Aku selalu berharap padaNya . Ya Allah , Dia saja yang tahu bilakah masa-masa ini akan berubah ?



4 comments:

Pha Is said...

jadikah ianya pembakar semangat untuk lebih berjaya, insyaAllah.. :)

W. Mastura said...

Thanks Abg Phais ;)

Pha Is said...

u're welcome..

Yun Sing said...

Dulu pernah juga rasa camni.. duduk sorang-sorang dan nagis jelah :'/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...