Sunday, June 1, 2014

Cuti - Cuti Indonesia 2



Alhamdulilah , aku selamat sampai di KLIA 2 tepat pada pukul 4.15 pada hari Jumaat hari tu . Penat berjalan belum hilang lagi walaupun hati aku puas mengelilingi tempat-tempat menarik di Sumatera Barat .

Okay , tangan aku masih sakit sebab terpaksa menjinjing 3 beg dan menarik 1 beg bagasi . Jadi , cuci mata dengan gambar sahajalah . HIHI .

Air Mancur Bukit Tinggi
Restoran Family Bukit Tinggi
Kebun Binatang Bukit Tinggi
Jambatan Taman Benteng Fort Decock Bukit Tinggi
Rumah Adat Baanjung Bukit Tinggi
Dalam Rumah Adat Baanjung ada pameran khazanah rumah minang/peralatan & sebagainya . Tempat aku bergambar ini adalah pelamin Orang Minang . Kalau nak bergambar , pakai baju kahwin Orang Minang kena bayar . Nak jugak tapi tak sempat . Bergambar dekat depan pelamin pun jadi :)
Pantai Padang, Sumatera Barat
Pantai Padang, Sumatera Barat
Jambatan Pantai Padang, Sumatera Barat
Jambatan Siti Nurbaya, Padang, Sumatera Barat

Apapun , aku bangga jadi anak orang Minang .

*Rasa sedih pula masa kapal terbang berlepas meninggalkan Kota Padang . 
Tak tahu kenapa ?  :)


6 comments:

Fizi Zaidi said...

x de beza pun dgn negara kita kan..1 nusantara..apa pun mana ole2 nye mastura..hihi

W. Mastura said...

HAHA . Alamak . HIHI .

Pha Is said...

pergh.. cantik gambar yg kat pantai padang yg 1st tu.. boleh buat header.. hahahah

W. Mastura said...

HAHA . Abang Pha Is, buat Cover Photo kat Facebook cukuplah . HIHI .

Sally Samsaiman said...

mana sate minang akak? -_-''

W. Mastura said...

HAHA . Alamak , lupa nak beli . HIHI >_<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...