Thursday, July 10, 2014

Ramadhan : Minggu 3

Akak comey yang jual dadih :P

Assalamualaikum .

Tujuan nak tulis malam ni sebab saja nak cerita luahan dan fikiran aku . Memandangkan perbuatan itu akan mengingatkan aku tentang perkara sedih jadi aku tak naklah cerita dekat sini . Matlamat aku hari tu , ya ya jeh nak mulakan hidup baru last-last tak ada perubahan pun . Hampeh .

Okay lah , ini cerita happy . Memandangkan kami sebagai pelajar SEM 5 , kita orang pun ada ambil subjek PB 201 - Entreprenuership . Jadi , soalan aku kenapa kakak abam senior kena berniaga sudah terjawab . Dia orang kena siapkan projek iaitu berniaga dalam kawasan politeknik .

Memandangkan , kita orang semester kebetulan bulan puasa pulak . Aku ingat , kita orang dapatlah berniaga dekat Bazaar baru dalam politeknik . Rupanya , kita orang just boleh berniaga dalam Dataran JKA jeh . HAHA . Bila pandang sekeliling Dataran JKA tu , aku rasa ...

KRIKK KRIKK . Hanya bunyi cengkerik yang ada dalam minda aku .

Dadih Slumber . RM 1.00 jerh . Ayat gedik uollss .

Rajin betul housemate classmate aku buat popia . Murah pulak tu .

Roti Hot Dog buatan Ijah . Terbaekk wokk dan ... aku tak sempat nak merasa .
KEK BATIK . Perasan letak nombor untuk tempahan :P

Sebenarnya , yang ramai beli kebetulan ada pelajar elektrik ataupun junior yang lalu lalang kat situ . Orang yang jual pun ramai jugak . Jadi bila dah nak balik tu , masing-masing beli sesama sendiri jeh . Murah 5 kali ganda dari harga biasa . Melampau . HAHA . Bila kita orang nampak jeh pensyarah keluar dari pejabat , memang menjerit sorang-sorang suruh beli . Sedih sungguh .

Dahlah Dataran JKA macam ... KRIKK KRIKK .

HAHAHA .
Semua mengesyokkan diri . DKA 5D . Terbaikk wokk (Y)


3 comments:

Sobri Yaacob said...

baca entry ni mastura..
teringat zaman kena bniaga utuk subjet keusahawanan..marketing dgn logistik,,,sem 1.. sem 3 degn sem 5..tapi x pnah la ada pngalaman jual mcm tempat krik..krik..krik.. tapi bab jerik2 panggil lec n kawan2 paksa beli itu wajib..last juah murah nak bg laki.. good entry memng teringat pngalaman masa belajar..

W. Mastura said...

HAHA . YEAHH . Abang senior kita ada banyak lagi pengalaman . HAHA . Tulah , sepatutnya kita orang berniaga kat cafe ke , Bazaar ke tak pe jugak . Nak buat macam mana , sebab program Jabatan kena buat dalam Jabatan jeh . HUHU >_<

Apapun memang seronok , walaupun dah selalu tolong ayah berniaga . HIHI :D

Yun Sing said...

Best je jual-jual ni.. yang promote tu susah :3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...