Saturday, February 28, 2015

Cepatlah habis ohh Semester 6 !


Minggu ini adalah minggu yang tersibuk yang aku pernah lalui . Aku fikir bila aku sudah menyiapkan kerja sedikit demi sedikit semasa cuti Tahun Baru Cina , aku takkan sesibuk ini . Aku salah . Terpaksa aku tidur 3 jam sehari . Fikiran buntu dan kusut . Tidak mengapalah , pelajar Kejuruteraan Awam memang selalu sibuk . Tiada masa untuk bercinta . HAHA .

Pada hari Sabtu ini , aku lega . Semua kerja sudah beres tinggal dua kerja untuk dihantar pada minggu depan . Dan , setakat ini perjalanan hidupku Alhamdulilah , semuanya berjalan lancar walaupun , waktu sudah tidak seperti dulu . Kawan baik yang aku ada semenjak semester lepas , sudah semakin jauh dari aku . Aku sedih , mungkin salah aku . Hmmm .

Aku memberi dan aku tidak dihargai . Itu yang aku rasa . Aku sudah tawar hati untuk kembali seperti dulu . Mungkin , aku patut lupakan satu persatu kisah tidak manis ini . Kisah pahit . Dan , aku tidak tahu apa yang Dia aturkan untuk aku . Aku cuma berharap masa-masa ini akan segera berlalu .

Aku masih rasa situasi yang tidak adil ini diletakkan di atas bahuku . Seolah-olah aku perlu bertanggungjawab atas semua ini . Salah perasaan aku ke ? Salah aku ke ? Aku masih merasa ia tidak adil dan aku terpaksa minta maaf untuk menjernihkan keadaan . Entahlah . Mungkin salah aku kut . Dan , aku tidak puas hati . Pasrah jeh lah .

Cepatlah habis Semester 6 . Semakin lama aku di sini , semakin banyak yang perlu aku tempuh , semakin banyak hati yang perlu aku jaga dan aku luka , semakin banyak perkara yang perlu aku pendam . Aku benci semua ini . Aku mahu bekerja dan menolong keluargaku . Bukan menjadi mangsa hati dan perasaan manusia yang tiada hati dan perasaan .

Arrrggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh !!!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...